2023
יועצת נגישות
נגישות בחן
הלקוח: חני שטרן - נגישות בחן
פיתוח אסטרטגיה מותגית | מיתוג | עיצוב לוגו | שפה גרפית
- על הפרויקט
חני שטרן עובדת כעסק עצמאי כבר כשנה ללא מיתוג קיים, כעת, כשהיא רוצה בעתיד להרחיב את עסק הנגישות שלה עם מחלקות נוספות על מנת לתת שירות מקיף מא’ עד ת’ In House, כדי לעשות ללקוחות חיים קלים יותר בהנגשת הבית / בית העסק. התבקשתי ליצור לוגו ושפה מותגית מ-0 המותאמת לעסק היום ובהתחשבות להתרחבות העתידית.
- על המותג
אוכלוסיית בעלי המוגבלויות סובלת קשות מחוסר יכולת להתנייד / להסתדר באיזורים שאינם נגישים. לפעמים זה הבית שלהם, לפעמים זה בשטח ציבורי ולעיתים בתוך עסקים פיזיים שהם צריכים לקבל מהם שירות. חן שטרן הלוא היא 'נגישות בחן' רוצה לעשות שינוי בתופעה הזאת על ידי מתן שירותי הנגשה לפרטיים ולעסקים, היא עושה זאת בעזרת הניסיון רב השנים שיש לה בתחום וההיכרות עם המערכת מבפנים, וזה על מנת לגרום לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות להרגיש שייכים ולהשתלב בחברה.
- קהל היעד
אוכלוסיית בעלי המוגבליות סובלות מקשיים רבים, הם לא יכולים להסתדר בסביבה שלא מונגשת אליהם, ובאופן כללי הם מקבלים יחס מקפח וחוסר התחשבות מצד הקהילה הכוללת, הם לא משולבים בחברה ומרגישים לא שייכים/קיימים, מה שפוגע בסופו של דבר בכולנו. מוגבלות כזאת או אחרת יכולה להופיע מלידה או במהלך החיים, לכן חלק גדול מהאנשים הלוקים בנכות במהלך החיים לא מוכנים להודות בנכות שלהם, מה שיוצר מצב גרוע יותר של הזנחה.
- אישיות המותג
חני שטרן היא הפנים והאישיות של המותג.
מקצוענית בתחום – בקיאה מאד בתחום, הגיעה מתוך המערכת מהצד המדיני והייתה גורם משפיע מאד בקביעת החוקים בנושא, לכן היא מכירה אותם על הצד הטוב ביותר.
אכפתי – חני עושה את מה שהיא עושה בגלל שאכפת לא מאוכלוסייה זו. היא דואגת שכל התהליך יהיה ברור מאד ומדוייק והיא נותנת ללקוח וייב של “אנחנו צועדים ביחד” לפרוייקט הזה.
- ערכים ואסוציאציות

- לוגו - תהליך, לוגוטייפ
בתור התחלה, חיפשתי פונט ללוגוטייפ שמשדר נגישות ומשקף את האישיות והערכים שהגדרתי, מצאתי את פונט Aduma וKarantina שהיו בכיוון מאד אך ידעתי שאני רוצה להתאים את הפונט יותר. חני לא הייתה מעוניינת לרכוש פונטים בשלב זה, אז התחלתי לעבוד עם פונט Karantina בשביל להגיע לתוצאה שרציתי. רוב השינויים שנעשו זה ריכוך האותיות והגדלת החללים הפנימיים בתוך ובין האותיות.

-
לוגו - תהליך, ברייל
בתור התחלה, חיפשתי פונט ללוגוטייפ שמשדר נגישות ומשקף את האישיות והערכים שהגדרתי, מצאתי את פונט Aduma וKarantina שהיו בכיוון מאד אך ידעתי שאני רוצה להתאים את הפונט יותר. חני לא הייתה מעוניינת לרכוש פונטים בשלב זה, אז התחלתי לעבוד עם פונט Karantina בשביל להגיע לתוצאה שרציתי. רוב השינויים שנעשו זה ריכוך האותיות והגדלת החללים הפנימיים בתוך ובין האותיות.

- לוגו - תהליך, אייקון
האייקון הקודם של חני היה שלט הנכה שכולנו מכירים מהכביש, חני רצתה שאחת האופציות שאני יראה לה יהיה חידוש של האייקון הקודם. אלו האופציות שהצגתי לחני:

- לוגו - תוצאה

- לוגו - תוצאה

- אלמנטים גרפיים
יצרתי כמות אייקונים ולאמנטים גרפיים לפי השפה המותגית על מנת שחני תוכל להשתמש בפוסטים ברשתות חברתיות ובאתר האינטרנט שהיא מקימה. בהמשך, עם התרחבות העסק אנחנו מתכננים להגדיל את מחסן האלמנטים הגרפיים.

- 'סמל הנכה'
מבחינתי היה חשוב שלחני יהיה תחליף טוב לסמל ה’נכה’ הקיים, בזמן המחקר שמתי לב הסמל הקיים קצת רובוטי ולא אנושי, והבנתי שזו דעה גורפת של העוסקים בתחום. התחליף שסיפקתי בוצע לאחר שעשיתי מחקר על החלופות הקיימות, שברובן מציגות את הנכה ‘דופק ספרינט’ עם הכסא גלגלים, היה לי חשוב שמנח הדמות יהיה רגוע ולא מוגזם אך שישדר חיוביות, הדמות דוחפת את עצמה ומתקדמת (כבר לא מצטייר כנטל), הגלגלים בתנועה.

- פלטת צבעים

